Oopperan lipunmyynnin ja myymälän suunnittelu on ajatonta.

Sisustusarkkitehtitoimistomme suunnitteli Suomen kansallisoopperalle ja -baletille uuden myymälän ja lipunmyynnin Oopperataloon Töölönlahden rannalle. Muutostyön tavoite oli parantaa tilan käyttäjäkokemusta sekä asiakkaiden, että työntekijöiden näkökulmasta ja selkeyttää SHOP-myymälän tuotesijoittelua.

Ooperatalon klassinen ja aikaa kestävä ilme haluttiin tuoda näkyväksi ja tähän päivään sopivaksi myös lipunmyynnin tiloissa.

Onnistunut myymäläsuunnittelu toi halutun asiakas- ja brändikokemuksen tilaan.

Lipunmyynnin palvelutiskin suunnittelu huomioi rakennuksen materiaalit, sävyt ja muodot.

Myymälätiloissa ja kalustuksessa haluttiin huomioida mahdollisimman hyvin ergonomia ja toimivuus sekä asiakaspalvelijoiden, että asiakkaiden näkökulmasta; siksi projekti aloitettiin pilottitilan suunnittelulla ja toteutuksella.

Uuteen lipunmyynnin sijaintiin rakennettiin väliaikainen palvelutiski, joka oli testikäytössä reilun puolen vuoden ajan. Lopullinen tilasuunnitelma ja kiintokalusteiden mitoitus tehtiin pilottitilasta saatujen kokemusten perusteella.

Profit Interiorin myymäläsuunnittelu Oopperataloon on raikas ja ajaton.

Myymäläsuunnittelu tähtäsi toiminnallisuuden lisäksi ajattomaan muotokieleen ja Oopperatalon arkkitehtuurin huomioimiseen. Lipunmyynnin palvelutiskikalusteessa näkyy inspiraation lähteenä rakennuksen materiaalit, sävyt ja muodot.

SHOP:in ilmeeltään raikkaaseen, tuotteille tilaa antavaan kalustukseen mietittiin erikoisratkaisuja Oopperan tuotevalikoimaa palvelemaan.

Asiakkaan toivoma lopputulos kiteytyy käyttäjien palautteessa: ”Ihan kuin lipunmyynti olisi ollut aina tässä!”